Kun for erhvervsdrivende  
Dansk Industri Montage

ORSY giver os kapacitet til mere

ORSY | Metal

Kundecase: Dansk Industri Montage

Hos smedevirksomheden Dansk Industri Montage er det et mål, at arbejdsgangen skal være så nem som muligt. Med Würths lagerstyringskoncept ORSY er der både kommet styr på lageret og virksomheden har fået frigivet ressourcer til at løse flere opgaver. Samtidig er produktiviteten hævet, fordi medarbejderne altid har det ved hånden, de skal bruge.

Tidligere brugte Dansk Industri Montage lang tid på at finde bolte forskellige steder, få bestilt varer til de enkelte opgaver og ikke mindst at holde styr på lageret. Siden sommeren 2013 er der gradvist blevet indført mere ORSY. Det har synliggjort forbruget af tid, som Dansk Industri Montage ikke kunne viderefakturere.

– Ved at indføre ORSY konceptet er det blevet tydeligt, at vi tidligere brugte meget tid på at bestille og tjekke, om vi manglede noget. Vores tid er blevet mere kostbar, og derfor har vi brug for at koncentrere os om at løse opgaver. De penge, vi tidligere sparede på at finde tilbud på forbrugsvarer, har vi hurtigt tjent ind, fordi vi får frigjort tid til de opgaver, vi tjener penge på, fortæller Brian Jensen.

Bedre arbejdsflow

Dansk Industri Montage har 5 ORSY reoler til bolte, som er den forbrugsvare, der anvendes flest af. Og medarbejderne er begejstrede for løsningen.

– ORSY løsningen betyder, at vi har fået den struktur, der er nødvendig for at have gode arbejdsgange. Vores medarbejdere behøver kun gå ét sted hen, hvor de finde alt det, de har brug for. Der er kommet orden og system i vores forbrugsvarer, og det har givet os et bedre arbejdsflow, forklarer Brian Jensen og fortsætter:

– Samtidig sparer jeg meget tid på kun at skulle anvende én leverandør. Vi bruger flere løsninger fra Würth, blandt andet Safety at Work, der giver os et system til vores kemi, og det er tydeligt, at Würth på den lange bane er den mest økonomiske løsning.

Vi taler samme sprog

For Dansk Industri Montage har samarbejdet med Würth også betydet, at de har fået en sparringspartner, der kan være med til at skabe værdi, der rækker ud over bolte og skruer.

– Der er ingen tvivl om, at samarbejdet med Würth sælgeren betyder meget for os. Han forstår vores behov, og han taler samme sprog som os. Han har på forhånd et indblik i, hvad vi laver, og det betyder, at vi kan bruge ham som sparringspartner i forhold til, hvordan vi kan lave smartere løsninger. Både i forhold til Würths produkter og i forhold til, hvordan vi skabe et bedre arbejdsflow, fortæller Brian Jensen.