Pressemeddelelser 2015

01.10.2015

Stort potentiale for øget omsætning

Danske autoværksteder rummer med deres kvalitet og brede kompetencer et enormt potentiale for at skabe gode forretninger. Men det kræver modet til at investere, så man også i fremtiden kan imødekomme kundernes forventninger. (Læs mere)

01.10.2015

Additiver giver gladere kunder og øget omsætning

De seneste års erfaring fra værksteder, der tilbyder additiver, taler et tydeligt sprog: tilfredse og loyale kunder og en øget omsætning. Årsagen er enkel. Når kunderne oplever, at værkstedet tilbyder en service, der resulterer i bedre brændstoføkonomi, øget driftssikkerhed og længere motorlevetid, stiger loyaliteten og dermed omsætningen. (Læs mere)

21.09.2015

Prøv arbejdstøjet der, hvor det skal bruges

Når efteråret banker på, og der bliver behov for varmt arbejdstøj, kan det være svært at finde tid til at få hele virksomheden ind i en butik for at prøve tøj til den nye sæson. Det har Würth Danmark A/S fundet en effektiv løsning på ved at komme på besøg med et udvalg af kollektionen. (Læs mere)

03.08.2015

Input fra studerende kan sætte turbo på salget til unge bilkøbere

IBA har sammen med Würth Danmark A/S og Bilbranchen DI, startet et forskningsprojekt, hvor formålet er at undersøge og give anbefalinger til, hvordan danske bilforhandlere kan markedsføre sig mod unge bilkøbere. (Læs mere)

18.05.2015

Dialog med kunderne øger salget af additiver

Hos autoriseret Ford forhandler Gildberg A/S i Haderslev bliver kunderne altid tilbudt additiv-services, når bilen er til service, og langt størstedelen takker ja. I kraft af masser af dialog og fokus på fordelene ved at anvende additiver er det blevet en helt naturlig del af værkstedsbesøget, og det kan mærkes på kundetilfredsheden. (Læs mere)

18.05.2015

Forebyggelse frem for helbredelse

Et problem som sod i motoren kan være forårsaget af mange ting, og det kan være svært at finde den egentlige årsag. Hos Würth Danmark A/S samarbejder Additivspecialister med værkstederne om at udlæse de korrekte testdata fra diagnosetestere og efterfølgende behandle med additiver. På den måde kan man forebygge frem for at helbrede, og additiver har bedst effekt, når de anvendes korrekt. Additivspecialisterne kigger på bilens realtidsdata før rens for at lokalisere problemet og igen efter rens for at se, om behandlingen har den ønskede effekt. (Læs mere)

13.05.2015

Uddannelse skaber større indtjening

Hvad gør man, hvis man gerne vil være bedre til at tilbyde sine kunder værdiskabende services inden for additiver? For de fleste værksteder vil det være naturligt at tilbyde sine medarbejdere et teknisk kursus i additiver, men i virkeligheden ville et salgskursus nok være mere relevant. Derfor har Würth Danmark A/S sammensat en salgsuddannelse, der kombinerer salg og additiver, specielt rettet mod værksteder, der gerne vil blive bedre til at formidle fordelene ved additiver gennem god dialog. (Læs mere)

09.04.2015

Optimering af sikkerheden på autoværkstedet

Det er ikke kun bilerne, der fylder meget på autoværkstedet. Også sikkerheden spiller en stor rolle i hverdagen. Men sikkerhed handler ikke kun om at komme hel hjem til familien, det handler også om effektive og økonomisk fornuftige løsninger, der kan være med til at optimere arbejdsgangene. Let adgang til det rigtige sikkerhedsudstyr øger nemlig sandsynligheden for, at det bliver brugt korrekt. Derfor har man hos Würth Danmark A/S udviklet sikkerhedskonceptet Safety at Work, der sætter sikkerheden i system. (Læs mere)

13.03.2015

Et samarbejde der skaber værdi

I autobranchen er det ikke alle forundt at have 4. generation ved roret og en 92 årig historie bag sig. For Autohuset Kronsbjerg i Odense har rejsen fra 1922 og frem til i dag heller ikke været en lige linje, og den særlige historie vidner om en virksomhed, der har formået at udvikle sig og navigere i et omskifteligt marked. Og den udvikling har Würth Danmark A/S haft fornøjelsen af at være en del af de sidste 50 år. (Læs mere)

05.03.2015

Ny butik i Silkeborg

Den 4. marts 2015 åbner Würth sin første butik i Silkeborg for erhvervskunder fra auto-, el-, vvs-, metal- og træ/bygbranchen samt det offentlige. Butikken får adresse på Viborgvej 19 C i Silkeborg og er den 23. Würth butik i Danmark. (Læs mere)

06.02.2015

En investering i fremtiden

For Peter Lindgaard, der driver Autogården Farsø, har det altid været vigtigt af fremtidssikre sin forretning. Det gør han helt konkret ved at tilbyde sine kunder services, der skiller sig ud fra de øvrige værksteder i området. Derfor har han investeret i Hunter sporing- og afbalanceringsudstyr, der herhjemme forhandles af Würth Danmark A/S. (Læs mere)

06.02.2015

Det handler om at skabe værdi for kunderne

For Lars Pedersen, der er eftermarkedschef hos Pedersen & Nielsen Automobilforretning A/S er det altafgørende, at kunderne får tilbudt services, der skaber værdi. Med avanceret 4-hjulsudmåling fra Hunter i tre af virksomhedens syv afdelinger, sikrer han både øget lønsomhed, kvalitet i arbejdet og en konkurrencefordel i markedet. (Læs mere)

01.01.2015

God inspiration og ny viden

Med syv afdelinger, der alle har en klargøringsafdeling, har bilhuset Krogsgaard-Jensen stor fokus på at skabe synergi og videndeling afdelingerne imellem for at skabe en mere effektiv hverdag. Derfor er det vigtigt for klargøringsansvarlig Morten Stensborg at holde sig opdateret med den nyeste viden. (Læs mere)