Det sker, at værkstederne får problembiler ind, som kan være svære at helbrede uden at skulle udskifte essentielle dele. Blot det at stille den rigtige diagnose for bilen kræver tid, der kunne være brugt mere optimalt. Derfor bør dit værksted have et øget fokus på forebyggelse af kundernes motor-udfordringer og dermed højne potentialet for indtjening på forebyggelse fremfor udskiftning og reparation.
Sæt kunden i fokus
Efter en motorrens kører bilen langt bedre. Den kører længere på literen, oser mindre og får forlænget levetid. Ved at have en god dialog med kunden får værkstedet mulighed for ekstra indtjening på additiver og forebyggende motorrens. Det betyder billigere værkstedsregning for kunden, fordi rensede dele kan genanvendes fremfor udskiftes. For kunden betyder det kontante besparelser, større tryghed og mindre bøvl i hverdagen, når kunden ikke skal undvære sin bil i længere tid på grund af reparationer.
Hvad er dine indtjeningsmuligheder?
Kontakt vores specialister
ADDITIVER
Når du møder Würths additiv- og motorspecialister, kommer de altid i arbejdstøjet og i egen servicebil med specialudstyr. Specialisterne bidrager med viden og vejledning, så du nemmere løser de udfordringer, du møder. Du kan få hjælp med:
- Sparring om opgavelæsning og brug af additiver på dit værksted
- Teknisk support på motorrelaterede problemer – det gælder både additiver, diagnose, rensning og reparation
- Kurser og uddannelse