Kun for erhvervsdrivende  
Krogsgaard-Jensen Biler
”Kunderne skal sige wow, når du sælger dem noget lækkert. Og det gør de.”

Hos Krogsgaard-Jensen Biler i Herlev er keramisk coating ofte et positivt tilvalg på slutsedlen - også for mellemklassebilerne. Det er der omsætning og glade kunder i.
“Alle kan lide at få en premium-oplevelse," siger brand manager.

En af de første gange, brand manager Henrik Bach fra Krogsgaard-Jensen Biler foreslog en bilkøber at føje en keramisk coating til slutsedlen på den nye bil, spurgte kunden:  

“Til en Toyota? Er det ikke kun for Mercedes?" 

“Så er det godt at kunne sige til sine kunder: Du beholder din Toyota i 7 år, mens Mercedes-ejeren skifter bil hvert 3. år. Du får selv glæde af det meget længere. Bum,” siger Henrik Bach med et smil, der ikke efterlader meget tvivl om, at kunden slog til. 

Det gør kunderne ofte, når Krogsgaard-Jensen præsenterer dem for en keramisk coating. Og særligt til Toyota-køberne, som netop kan se gevinsten i at have en bil, der står smukt i mange år. Derfor har bilhuset i Herlev identificeret keramisk coating som en af kilderne til fremtidens indtjening:  

“Det fungerer rigtig godt. Det er et produkt, som giver værdi, og som er nemt at lave et opsalg på. Navnlig bliver kunderne virkelig glade for det, når de henter bilen. De skal sige wow, når du sælger dem noget lækkert. Og det gør de,” siger Henrik Bach. 

"Det er enkelt at forklare kunderne værdien af en keramisk coating, og det er nemt at lave et opsalg fra en gængs lakforsegling,” siger brand manager Henrik Bach fra Krogsgaard-Jensen Biler.  

”Med keramisk coating ser kunderne, at vores klargøringsfolk kan deres kram. Det giver stor brandingværdi for os og gavner samtidig bundlinjen.”  Henrik Bach, brand manager, Krogsgaard-Jensen Biler. 

”Med keramisk coating ser kunderne, at vores klargøringsfolk kan deres kram. Det giver stor brandingværdi for os og gavner samtidig bundlinjen.” 

Henrik Bach, brand manager, Krogsgaard-Jensen Biler. 

Mere lækkert at aflevere 

Mekaniker Morten Stensborg begyndte at klargøre biler i 1992, og siden er der ikke solgt en eneste bil fra Krogsgaard-Jensen, uden at Morten Stensborg har haft sidste hånd på den. 
I stigende grad er en keramisk coating en del af pakken, før bilen triller ud af bilhuset: 
“Det er et produkt, som helt tydeligt løfter oplevelsen for kunden. Både på nye og brugte biler. Der er en dybere farve, mere glans – det er en mere lækker bil at aflevere, og det kan man tydeligt se på kunderne” siger han. 
Morten Stensborg hørte om keramisk coating fra USA for nogle år siden. Han fandt leverandører og begyndte at få produktet ind i sortimentet.  
“Det gav en flot finish, men det var tungt at arbejde med, og det tog et par dage at få det forseglet. Så jeg greb fat i bilplejespecialist Finn Jacobsen fra Würth og spurgte, om han ikke havde en bedre løsning. Det havde han,” siger Morten Stensborg. 

Würths produkt er nemt at arbejde med

Würths produkt er nemt at arbejde med og enkelt at passe ind i arbejdsgangen hos Krogsgaard-Jensen. Fx skal det kun hærde en time inden bilen er klar til at køre igen.

Klargørings kursus

I samarbejde med Würths bilplejespecialist arrangerede Morten Stensborg, klargøringsmand hos Krogsgaard-Jensen, en kursusaften for klargøringspersonalet, hvor de blev certificeret i brugen af keramisk coating, så de kan udstede garantibeviser på behandlingen.

Begejstrede kunder 

I dag er Würths EVERSHINE keramiske coating en fast del af sortimentet.  
“Finn er selv klargøringsmand, så han forstod, hvad vi ledte efter,” siger Morten Stensborg: 
“Vi samlede kollegerne til en kursusaften, hvor Finn viste, hvordan vi skulle bruge det. Det kræver håndelag og instruktion, og det har vi fået. I dag har vi et langt bedre produkt, som er nemt at arbejde med, og som er enkelt at passe ind i vores produktion. Bilen skal fx ikke stå og hærde i to døgn, men er klar efter en time,” siger Morten Stensborg: 
“Især er det dejligt, at kunderne er begejstrede for keramisk coating. Både når de henter bilen i udstillingen, og når de kommer ind til service efterfølgende. Alle er glade for en bil, der står skarpt i lakken og er nem at holde i hverdagen,” siger han. 

”Alle er glade for en bil, der står skarpt i lakken og er nem at holde i hverdagen”

”Alle er glade for en bil, der står skarpt i lakken og er nem at holde i hverdagen”, pointerer Henrik Bach fra Krogsgaard-Jensen.

”Keramisk coating er et produkt, hvor vi har en stor del af værdikæden selv”

”Keramisk coating er et produkt, hvor vi har en stor del af værdikæden selv” forklarer brandmanager Henrik Bach fra Krogsgaard-Jensen. Derfor er keramisk coating en kilde til den fremtidige indtjening for bilhuset i Herlev.

Sælger premiumoplevelsen 

Henrik Bach har gjort keramisk coating til en integreret del af udleveringen af en ny bil. 
“Vi gør noget ud af, at kunderne har investeret det ekstra i deres bil. De køber et premium produkt, og det skal de kunne mærke. Så jeg siger gerne: Lad os gå ned og se, hvor skarpt den står. Og så er det jo fedt at se, at kunderne virkelig begejstres for det,” siger han: 
“Det smitter af på os som bilhus. Alle kan lide at få en premium-oplevelse, og her får kunderne en bil, som står helt utrolig flot, og der er endda seks års garanti på det. De kører herfra med et smil,” siger han. 

Der er også glæde i bilhuset. Keramisk coating er ikke bare godt for kundeoplevelsen, det er også et bidrag til bundlinjen: 
“Det er et produkt, hvor vi har en stor del af værdikæden selv. Det er ikke ekstraudstyr fra fabrikken, men ekstraudstyr fra os som bilhus: Det er Mortens faglige kompetence i klargøringen, der bringer værdien - kunderne kan se, at han kan sit kram. Det øger kundernes loyalitet, og samtidig har vi et godt dækningsbidrag på det,” siger Henrik Bach.  

Læs mere om lakforsegling som indtjeningsområde