Kun for erhvervsdrivende  
Kundecase: Ejner Hessel

Værksted i centrum har givet opmærksomhed og flere kunder

Med et topmoderne værksted helt centralt i Ejner Hessels eksklusive showoroom, kan kunderne nu følge med igennem en stor glasvæg. Vi hjalp med vision, vejledning og udstyr til Ejner Hessels nyindrettede flagskibsbutik med en markant nytænkning i indretningen: Værkstedet er i centrum og placeret midt i modtagelsen.

 

Kundecase - Ejner Hessel

Udfordring:

Ejner Hessel Århus ville både opdatere værkstederne og gøre service til en mere central del af kundeoplevelsen. Ambitionen var at skabe gennemsigtighed for kunderne og øge samhørigheden mellem mekanikere og salgsmedarbejdere.

Løsning:

  • Rådgivning og sparring ved indretning af værksted
  • Levering af testbane og sporeanlæg fra Hunter
  • Levering af komplet dæklinje, olieanlæg, specialtilpasset ventilation og udsugning
  • Indretning af arbejdsstationer i en æstetisk helhed

 

Det hjalp Würth med:

Med køreglæde fra allerøverste hylde i sortimentet og et bilhus, som oser eksklusivitet ud af hver en fiber, er der både biler og arkitektur nok til at imponere de fleste. Midt i det hele, som stjernen i showet, er værkstedet med 20-25 mekanikere arbejdende med topmoderne Würth-værkstedsudstyr placeret. Adskilt af en kolossal glasvæg.Tanken bag placeringen og indretningen var, at det skulle flytte fokus for både kunder og medarbejdere. Mekanikerne og teknikerne skulle bogstaveligt talt frem i spotten midt på scenen for at vise kunderne deres kompetence og faglighed.

Forskellen fra før har været tydelig. Kollegerne på værkstedet nyder opmærksomheden og er stolte af at være i centrum. De sætter virkelig pris på de flotte rammer. Samtidig har Ejner Hessel også fået en optimal indretning og udstyr til at levere en effektiv og god service.

Testbane og sporeanlæg er Hunters ypperste, der er en komplet dæklinje, moderne olieanlæg og både ventilation og udsugning er specialtilpasset de aktiviteter og den ramme, det skal fungere i. Den nye indretning giver et fremragende flow gennem værkstedet med masser af plads og systematik, som går helt ned på den enkelte værktøjskasse.

Det resulterer i et markant løft i omsætningen. Der kommer meget mere igennem. Så meget, at Ejner Hessel har ansat 3 medarbejdere blot på baggrund af den øgede aktivitet.

 

Resultat:

Ejner Hessel har et optimalt flow i arbejdsgange og et effektivt værksted, som mekanikerne er stolte af at arbejde i.

Kunderne roser indretningen, og mange står og følger serviceringen af bilerne fra det store glasparti mellem kundemodtagelse og værksted. Samtidig er aktiviteten øget betragteligt. Skal vi også hjælpe dig?

Mekanikerne i fokus

”Mekanikerne er stolte af at være en mere central del af huset. De føler sig ikke gemt væk ude bagved! De er meget omhyggelige med at rydde op og være præsentable for kunderne. Vi har også fået en bedre forretning ud af det og fået mere travlt. Vi har ansat tre nye kolleger allerede i det første år med den nye indretning”.

- Thomas Burgemann, Eftermarkedschef, Ejner Hessel Tilst

Arbejdsstation