HVORDAN ORGANISERER DU BEDST MULIGT DIN OPBEVARING?
Få 4 forslag til tidsbesparende opbevaring
Når opbevaringen er velorganiseret, sparer du tid. Tid er penge, fordi du kan bruge den ekstra tid på din kerneforretning. Men hvordan får du tidsbesparende opbevaring? Se vores 4 forslag her.
2. Skab overblik over, hvad du (snart) mangler
Hvis alt har faste pladser, er det nemt at opdage, hvis noget mangler. Når noget mangler, skal du bruge ekstra tid på at skaffe det og du risikerer arbejdsstop.
Brug overblikket over din opbevaring til at bestille i tide, inden du løber tør. Du kan også frigive endnu mere tid ved at lade din leverandør stå for genopfyldning af det, der (snart) mangler.
3. Det, du skal bruge lige der, hvor du skal bruge det
Gåture til lageret. Køreture til byggemarkedet. Hvis du har det vigtigste ved hånden, sparer du tid på at finde værktøj, kemiprodukter, forbrugsvarer med mere. Det giver dig ekstra tid til at løse dine opgaver.
På værkstedet kan du have værktøj og forbrugsartikler på din arbejdsstation i for eksempel en værkstedsvogn. Hvis du skal på kundebesøg, er det en god idé at tage det med i bil(indretningen). Arbejder du på en byggeplads, kan du lettere og hurtigere løse dine opgaver, hvis du opbevarer det i for eksempel en container på byggepladsen. Gerne aflåst, så du undgår svind uden for arbejdstiden.
4. System, system og system
Forestil dig, at du kan organisere din opbevaring således, at alt passer sammen. Så kan du hurtigt og let tilpasse indholdet til opgaverne og tage det med derhen, hvor du skal bruge det.
Et godt eksempel er en kuffert, hvis indhold kan varieres og – som en ekstra bonus – passer i de andre opbevaringsmuligheder såsom reolen. Med en systemkuffert kan du altså let tilpasse indholdet til dagens opgaver. Du kan efterfølgende tage det med derhen, hvor du skal bruge det. Det gælder uanset, om det skal opbevares i en varebil, værkstedsvogn, lagerreol eller container på byggepladsen. Det giver dig en fleksibel opbevaring, så du så gnidningsfrit som muligt kan løse dine opgaver.
Nyeste artiker
15-12-2025Førstehjælp er en vigtig del af arbejdsmiljøet. Ikke kun i nødsituationer, men som en fast del af den daglige sikkerhedskultur. Arbejdstilsynet stiller klare krav til, hvordan virksomheder skal forholde sig til førstehjælpsudstyr og beredskab. Her får du et overblik over, hvad der er værd at vide. Overblikket er ikke udtømmende. For yderligere information henvises til Arbejdstilsynets hjemmeside.
15-12-2025Forkert håndtering af kemiske produkter kan medføre alvorlige sundheds- og sikkerhedsrisici. Derfor er det afgørende at følge gældende regler og procedurer for opbevaring, brug og dokumentation. I Danmark er der klare krav om kemihåndtering på arbejdspladsen, der skal sikre, at dine medarbejdere ikke udsættes for unødvendig fare.
15-12-2025STOP-princippet er en metode fra Arbejdstilsynet, der bruges til at forebygge og reducere risici på arbejdspladsen i forbindelse med kemiske stoffer og materialer. Her får du en kort gennemgang af, hvad hvert trin betyder – og hvordan Würth kan hjælpe dig med at gøre principperne til praksis.

