Specialværktøj gør det nemmere at løse specialopgaver

14.01.2019 | Auto & Cargo

Würth Danmark A/S har udvidet deres sortimentet med specialværktøj til auto- og cargobranchen. Specialværktøjerne gør det lettere at løse specialopgaver, og værkstederne kan tage nye opgaver ind, som de ikke tidligere kunne løse. Med bl.a. demovideoer og et nyt online system til at finde det rigtige værktøj til tandremsopgaver, er ambitionen at klæde værkstederne godt på til at bruge det nye sortiment.

”Sortimentet med specialværktøj løser i høj grad konkrete problemstillinger på værkstederne, eksempelvis inden for udtrækning af dyser, nemmere skift af fjedre i undervognen eller skift af tandrem. Værktøjerne er gennemtænkte og specifikt udviklet til at lette dagligdagens opgaver. Man kan kalde det ”problemløserværktøjer”, som mindsker arbejdstiden betydeligt ved de forskellige opgaver,” siger Würth Danmarks markedschef for Auto/Cargo, Søren Graabach.

Specialværktøjerne gør det lettere at løse specialopgaver. Et eksempel er dette værktøj, som hjælper med montering og afmontering af diverse akseldele, så opgaven kan løses af én person.

Tiltag sikrer bedst mulig udbytte af specialværktøjet

Hos Würth er ambitionen at være en kompetent samarbejdspartner. Derfor kombineres det nye sortiment med tiltag, der skal være med til at sikre at værkstederne kan anvende specialværktøjerne så korrekt og nemt som muligt. Til en lang række af produkterne er der derfor demovideoer. Værkstederne kan også få en demonstration af værktøjet og finde det rigtige værktøj til skift af tandrem i det nye Toolfinder, der ligger på wuerth.dk/toolcompass.

”Vi besøger gerne værkstederne for at vise, hvordan værktøjet virker, så auto- og cargoværkstederne kan komme godt i gang med at bruge specialværktøjet bedst muligt. Det nye online system Toolfinder gør det muligt at finde det rette værktøj til udskiftning af tandrem. Her kan værkstederne søge på modeller, motorkoder eller andre data og finde det sæt, som passer til den eksakte model/motor, de arbejder med. Til de væsentligste produkter findes der også videoer, som tydeligt og hurtigt viser, hvordan specialværktøjet skal bruges,” siger Søren Graabach, markedschef for Auto/Cargo.