Optimering af brugte biler øger indtjeningen
07.09.2022 | Auto
Der er mangel på både nye og brugte biler, og udsigterne til at markedet normaliseres igen er lange. Brancheorganisationerne har råbt vagt i gevær og peget på situationens alvor. Derfor er det altafgørende, at forhandlernes brugtvognsflåde står knivskarp og klar til salg.
Efter to år med ustabile forhold hos de store bilfabrikanter, der rammer produktionen af nøglekomponenter, er manglen på nye biler steget markant. Udvalget af nye biler er derfor udfordret og der er ekstraordinær lang ventetid på især de nye modeller.
Bilforhandlerne spår et fald i nyvognssalget på 25 – 30 % og autobranchens organisationer har for længst råbt vagt i gevær med fokus på situationens alvor og det enorme efterslæb både forhandlerne og forbrugerne oplever og vil vidne længe endnu.
Optimer klargøringen
Der er derfor rift om de gode og vedligeholdte biler blandt forbrugerne, og hvis forhandlerne kan holde trit med efterspørgslen, så kigger de ind i en solid fortjeneste.
Men det kræver at der arbejdes intenst og effektivt med klargøringen, for hvem har ikke oplevet forskellen på at sætte sig ind i en lækker, velduftende brugtbil – der næsten føles som en helt ny – kontra det modsatte?
Kompetencer trækkes ind på værkstedet igen
”Det er afgørende, at bilforhandlerne kigger ind i markedet for brugte biler netop nu, og beslutter hvordan de vil arbejde med at gøre disse biler mere attraktive for slutkunderne. Det vil givetvis medføre overvejelser om, hvilke kompetenceområder, der tidligere er ”sendt ud af huset”, der med fordel kan trækkes ind på værkstedet igen. Mulighederne er mange – klargøring, polering og coating, rudeskift, stenslagsreparation, lygtepolering, AC service, motorrens mv. Der ligger store økonomiske og kunderelaterede muligheder i, at booste værkstedets kompetencer indenfor disse områder,” fortæller Søren Graabach, Markedschef - Auto, Cargo, Agro & Bilindretning hos Würth Danmark.
Würth hjælper med at gøre brugte biler bedre
Würth har mange års erfaring fra autobranchen og er også i denne situation parat til at understøtte sine kunder. ”Med Würth som samarbejdspartner bliver det nemmere at optimere arbejdsgangene og styrke forretningen. Vi er altid klar til at understøtte vores kunder med løsninger og produkter, der matcher den enkeltes behov. Samtidig står vores markedsspecifikke specialister klar med den rette viden og vejledning,” slutter Søren Graabach.
Würth Danmark A/S forhandler markedets bredeste sortiment af befæstelsesmaterialer, værktøj, kemiprodukter, lagersystemer, værkstedsudstyr, personlige værnemidler og andet sikkerhedsudstyr til erhvervskunder i auto-, el-, vvs, metal- og træ/bygbranchen samt det offentlige. Salget sker gennem sælgere, et landsdækkende butiksnet og en webshop.
Virksomheden har hovedkontor og centrallager i Kolding, beskæftiger mere end 600 medarbejdere og har en årlig omsætning på over 1 milliard.
Würth Danmark A/S er en del af Würth-gruppen, som er repræsenteret i mere end 80 lande. På verdensplan beskæftiger Würth-gruppen mere end 80.000 medarbejdere.