HVORFOR SKAL DU VÆLGE EN LAGERAUTOMAT?
Hvornår er en automat et godt valg? Og hvilke fordele har en automat for dig? Få svarene her
En lagerautomat er ligesom en slikautomat - bare med forbrugsvarer og værnemidler såsom handsker og slibeskiver. Med en automat på dit lager kan du automatisere dit materialeforbrug, og det har en lang række fordele for dig.
Hvornår skal du vælge en automat?
Hvilken opbevaringsløsning du bruger på dit lager, afhænger bl.a. af hvad du skal opbevare. En automat er et godt valg til bestilling og opbevaring af værdifulde forbrugsartikler, der skal bestilles med varierende tidsintervaller, og som er svære at skemalægge. Det skyldes, at du med en automat bedre kan administrere forbruget, og at automaten automatisk bestiller nye varer, når behovet opstår.
Hvilke fordele har en automat for dig?
Når du bestiller varer, koster indkøbsprocessen store mængder tid og penge for dig. Det er nemlig ikke kun varens pris, der påvirker udgifterne, men i høj grad også håndteringsomkostningerne. En løsning er en automat, der bestiller automatisk, så du sparer tid og penge på håndteringen. Med en automaten kan du spare op til 80% af produktets pris.
Den automatiserede bestilling gør også, at du ikke mangler det, du skal bruge. Når du mangler en vigtig forbrugsvare, kan du risikere, at dit arbejde går i stå, og at du må bruge uforudset tid på at skaffe det. Med andre ord kan du altså arbejde mere effektivt med en automat, der sikrer, at du har det, du skal bruge, lige der hvor du skal bruge det.
En udfordring er at have for lidt på lageret – en anden udfordring er at have for meget. En automat kan nedbringe dine udgifter til lageret, fordi du har de rigtige forbrugsartikler i den rigtige mængde. Vælg en leverandør, der – baseret på dine behov – kan vejlede dig om hvad og hvilke mængder, der skal i automaten. En automat registrerer desuden alle processer og baseret her på får du rapporter, som du kan bruge til at få overblik over dit forbrug, hvilke projekter produkterne er brugt til, og du kan lave løbende justeringer, hvis det er nødvendigt.
Endelig kan du undgå svind i dine omkostningstunge c-artikler. Med en automat med identifikation kan du nemlig se, hvem der bruger hvad og hvor meget samt begrænse hvem, der må bruge forbrugsartiklerne.
Nyeste artiker
15-12-2025Førstehjælp er en vigtig del af arbejdsmiljøet. Ikke kun i nødsituationer, men som en fast del af den daglige sikkerhedskultur. Arbejdstilsynet stiller klare krav til, hvordan virksomheder skal forholde sig til førstehjælpsudstyr og beredskab. Her får du et overblik over, hvad der er værd at vide. Overblikket er ikke udtømmende. For yderligere information henvises til Arbejdstilsynets hjemmeside.
15-12-2025Forkert håndtering af kemiske produkter kan medføre alvorlige sundheds- og sikkerhedsrisici. Derfor er det afgørende at følge gældende regler og procedurer for opbevaring, brug og dokumentation. I Danmark er der klare krav om kemihåndtering på arbejdspladsen, der skal sikre, at dine medarbejdere ikke udsættes for unødvendig fare.
15-12-2025STOP-princippet er en metode fra Arbejdstilsynet, der bruges til at forebygge og reducere risici på arbejdspladsen i forbindelse med kemiske stoffer og materialer. Her får du en kort gennemgang af, hvad hvert trin betyder – og hvordan Würth kan hjælpe dig med at gøre principperne til praksis.

